| Logo nakladatelství CooBoo. Zdroj: cooboo.cz |
|
Nakladatelství
CooBoo vzniklo v roce 2009 jako mladší sourozenec tradičního a velkého
nakladatelství Albatros. Specializuje se na knihy pro mládež a pro mladé
dospělé, vydává tedy především takzvaný žánr young adult literatury. Jde
především o fantasy knihy, dystopické romány, romantické příběhy, anebo i
komiksy či životopisy slavných osobností. Šéfredaktorka Tereza Pecáková říká, že jejich hlavním cílem je to, aby vydávali knihy, které by si sami chtěli přečíst a byli v kontaktu se svými čtenáři - prostřednictvím facebookových stránek či na různých akcích.
CooBoo je jedno z nejpopulárnějších nakladatelství pro mladé dospělé - tedy věkovou kategorii od dvanácti do pětadvaceti lety. Mezi jejich nejznámější tituly patří Deník malého poseroutky,
série Divergence a Selekce, Monster High, Destrukční deník, Rudá jako rubín anebo
i hororové příběhy od Darrena
Shana nebo životopisy hudebníků Justin Bieber či One Direction. Jde především o překlady známých světových bestsellerů, ale také o pár knih z české knižní scény, jako Erilian od Terezy Janišové či Já, Jůtuber.
CooBoo je zkratkou cool books
Název CooBoo vznikl ze spojení dvou slov – cool a
books. Toto nakladatelství vzniklo
jako mladší sourozenec tradičního Albatrosu, původně mělo vydávat knížky, které
jsou pro větší masy, než je tradiční a kvalitní Albatros. Tedy různé komiksy, životopisy a podobně. Postupem času jsme se na základě celosvětových trendů posunuli především k vydávání „young adult“
literatury," popisuje vznik nakladatelství šéfredaktorka Tereza Pecáková, která byla u zrodu nakladatelství už v roce 2009 a šéfredaktorkou se stala před třemi roky. „Snažíme se vybírat knihy takové,
jaké bychom rádi četli. Literatura pro mladé nás baví a rádi ji čteme i mimo pracovní dobu," vypráví Pecáková o této malé redakci, kde má jen dva podřízené - Barboru Doležalovou a Michala Kolezsara.
Přímý kontakt se čtenáři je pro ně nejdůležitější
Toto mladé nakladatelství je mezi čtenáři populární díky otevřenému přístupem ke svým
čtenářům – redaktoři si sami vedou redakční facebookové stránky, popisují na blogu každodenní zážitky. Hlavně ale organizují soutěže a akce. Například různé předpremiéry zfilmovaných knih, křty nových titulů, srazy bloggerů a milovníků knih a každoroční workshopy na veletrhu Svět knihy v pražských Holešovicích. „Snažíme se být čtenářům trochu blíže než ostatní
nakladatelství, protože víme, že nad přímý kontakt není. Navíc konkrétní knihy známe
mnohem lépe než lidé z marketingového oddělení, takže nám přijde logické,
že styk se sociálními sítěmi a s bloggery děláme hlavně my,“ říká Pecáková.
To, že si vybrali správný přístup, jak nakladatelství vést, je patrné i z počtu odběratelů na facebookových stránkách. Mají přes sedm tisíc odběratelů. „CooBoo je podle mě jeden z důvodů, proč naše generace vůbec ještě čte. Často se mi totiž stává, že si povídám s někým, kdo nikdy na literaturu moc nebyl, ale od CooBoo něco málo přelouskal. Mají zkrátka dobrý moderní přístup a krásné obálky, co lákají ke koupi," uzavírá dvacetiletá knižní bloggerka Madeleine Fehrensová.
To, že si vybrali správný přístup, jak nakladatelství vést, je patrné i z počtu odběratelů na facebookových stránkách. Mají přes sedm tisíc odběratelů. „CooBoo je podle mě jeden z důvodů, proč naše generace vůbec ještě čte. Často se mi totiž stává, že si povídám s někým, kdo nikdy na literaturu moc nebyl, ale od CooBoo něco málo přelouskal. Mají zkrátka dobrý moderní přístup a krásné obálky, co lákají ke koupi," uzavírá dvacetiletá knižní bloggerka Madeleine Fehrensová.